Zeszyty Metodyczne Rachunkowości nr 10 (466) z dnia 20.05.2018
Koszty reklamy w księgach rachunkowych dewelopera
Jak księgować koszty reklamy prasowej, wydrukowanych katalogów dotyczących przedsięwzięcia deweloperskiego (budowa osiedla mieszkaniowego) w księgach rachunkowych dewelopera?
Koszty reklamy ponoszone przez deweloperów stanowią koszty sprzedaży i obciążają wynik finansowy tych jednostek w okresie ich poniesienia. Nie zalicza się ich do kosztu wytworzenia realizowanego przedsięwzięcia deweloperskiego. |
Według pkt 7.14 Krajowego Standardu Rachunkowości nr 8 "Działalność deweloperska" (KSR nr 8), nie zalicza się do kosztów wytworzenia przedsięwzięcia deweloperskiego kosztów informacji, promocji, marketingu, reklamy i sprzedaży (w tym prowizji pośredników i sprzedawców) przedmiotów przedsięwzięcia deweloperskiego. Są to koszty sprzedaży. Podobnie, w przypadku deweloperów powołanych do realizacji jednego przedsięwzięcia deweloperskiego (spółki celowe) - kosztami prowadzenia działalności gospodarczej obciążającymi koszty i wynik finansowy okresu ich poniesienia są między innymi koszty informacji, promocji, marketingu, reklamy i sprzedaży, w tym prowizje sprzedawców i pośredników (por. pkt 7.15 KSR nr 8).
Wymienione koszty ujmuje się na koncie 52-7 "Koszty sprzedaży". Przy czym, w jednostkach, w których koszty sprzedaży są nieznaczne, można zaliczać je do kosztów zarządu i ujmować na koncie 55 "Koszty zarządu".
www.ReprezentacjaiReklama.pl:
Więcej na stronie www.PodatekDochodowy.pl - sprawdź! | |||
www.PodatekDochodowy.pl » | www.PodatekVAT.pl » |
Serwis Głównego Księgowego
Gazeta Podatkowa
Terminarz
Gofin podpowiada
Kompleksowe opracowania tematyczne
Druki
Darmowe druki aktywne
Wskaźniki
Bieżące wskaźniki wraz z archiwum
Kalkulatory
Narzędzia księgowego i kadrowego
Przepisy prawne
Ustawy, rozporządzenia - teksty ujednolicone
|